کارگران مشغول کارند!

آهسته برانید

آهسته برانید

کارگران مشغول کارند!

همه نوشته های این وبلاگ را از کارگاه ذهنم دزدیده ام. درست همان لحظه ای که مشغول کار بوده! جای دیگری آنها را منتشر نکنید... (لــطفا)
همگی به روح اعتقاد دارید که؟

Last Comments
Author

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

202،970 ریال!

 اکثریت مردم این سرزمین واقعا هنرمند هستن. بیخود نیست که گفتن هــــــــنر نزد ایرانیان است و بس. الته این هنری که امروز میخوام راجع به اون صحبت کنم همانند هنرهایی چون قالیبافی و جاجیم دوزی و منبت کاری و خاتم کاری و معرق و خوشنویسی و .... نیست. این یه هنر فوق العاده ارزشمند هستش و بسیار سخته انجام اون. خیلی خیلی سخت.

اکثر افراد جامعه هم صبح تا شب دارن با این هنر زندگی میکنن. حتما الان براتون این سوال پیش اومده که این چه هنری هست که ما خودمون صبح تا شب در حال انجامش هستیم و خودمون خبر نداریم؟! خب باید بگم این هنر چیزی نیست جز هنر اداره زندگی با حقوق روزانه 202,970 ریال ( به ریال نوشتم که یه کم از عمق فاجعه به صورت ظاهری کم کنم) بله اداره یک زندگی با این همه خرج و مخارج با تنها روزی 202,970 ریال.

واقعا کسانی که با این حقوق دارن زندگیشون رو میگذرونن هنرمند هستن. هنرمند واقعی، اصلا باید این افراد رو برد توی بانک جهانی و یا سازمانهای این چنینی و یا این که اصلا تو همین بانک مرکزی خودمون استخدامشون کرد. مطمئنا کسی که با این مبلغ چرخ زندگی خودش و خانوادش رو می چرخونه، میتونه چرخ این کشور رو هم با 10%‌هزینه های فعلی بچرخونه خب.

راستی کسانی که این مبلغ رو به عنوان حقوق پایه برای کارگران که قشر عظیمی از جامعه رو تشکیل میدن تعیین کردن خودشون میتونن یک ماه، فقط یک ماه با این حقوق زندگی کنن؟

واقعا این عدالت هستش؟ این که یک نفر از خروس خون سحر تا بوق سگ بره سر کار و بعد حقوق این مدت کار کردنش به خرید یک کیلو گوشت هم نرسه؟ خب گوشت که خوب نیست و باعث کلی مرض میشه! ولی خب چی بخره؟ سیب بخره خوبه؟ آره 2 - 3 کیلو سیب برای 8 ساعت کار. به نظر من که این ترازو خیلی مشکل داره،‌ به نظر شما چطور؟

 

  چند شب پیش یک گزارش از اخبار پخش شد که توی اون سرویس خواب دویست و بیست میلیون تومانی رو برای          اولین بار رویت کردیم! و یک سرویس چایی خوری بیست و خورده ای میلیون تومانی.

  سری به این سایت بزنید.(مصرف قرص ضد افسردگی قبل از دیدن این وب سایت شدیدا توصیه میگردد)